Recept na dobrou knihu | Výkupné za Eraka

Název v originále: Erak's Ransom
Autor: John Flanagan
Vydavatel: Audiotéka, Bookmedia
Žánr: fantasy, middle grade
Série: Hraničářův učeň #5
Délka: 12 hodin 43 minut
Posloucháno: v září 2019, v češtině

Erak už se pro svou funkci vzdal všech loupežných výprav, ale jednu poslední by si ještě užít chtěl. Na poslední výpravě je ale zajat a je potřeba mu zajistit výkupné. Tenhle nelehký úkol dostane princezna Kassandra a její hraničářský doprovod. Nakonec se ale jejich záchranná akce zvrtne do delšího dobrodružství, než na začátku čekali...

Sérii Hraničářův učeň jsem poprvé objevila v létě 2017 a od té doby čas od času sáhnu po nějakém dalším dílu. Když si chci poslechnout něco trochu pohádkového, co mi dodá pocit domova, sáhnu právě po příběhu hraničáře Willa. Během uplynulých dvou let jsem napsala nadšené recenze na čtyři první díly (všechny je najdete na blogu: 1, 2, 3, 4) a teď jsem tu s pátou, stále stejně spokojená.

Výkupné za Eraka ve všech ohledech splnilo má očekávání. Dějová linka byla stavěná s citem pro napětí a několika drobnými vedlejšími zápletkami. Flanagan výborně proplétá osudy hlavních hrdinů, které známe a máme rádi z předchozích knih, s novými postavami, které dodávají příběhu další zajímavé rozměry.

Kromě děje i postav se dočkáte i několika humorných scén a čím dál víc se rozvíjejí i vztahy mezi jednotlivými postavami. V tomhle díle se dokonce své více či méně romantické linky dočká i Halt - a opravdu to stojí za to! Autor má zkrátka recept na dobrou knihu a ten používá pořád dokola. Upřímně řečeno mě překvapuje, že to ještě pořád funguje.

Dobrému dojmu samozřejmě napomáhá také skvělé audioknižní provedení. V tomhle díle se mi hodně líbila hudba, která příjemně asociovala pouštní prostředí, kde se tento díl odehrává. Kromě toho jsem si opět užila přednes Matouše Rumla, jenž se úspěšně zařadil mezi mé oblíbené interprety. Vždycky mám pocit, jako by mi někdo před spaním četl pohádku...

Jako u každé recenze na některý z dílů této série vám musím Hraničářova učně na celé čáře doporučit. Vážně mě mrzí, že jsem ho neznala na základní škole, protože bych Willovým příběhem naprosto žila! Každopádně jsem si jistá, že se vám bude líbit ať už je vám patnáct nebo pětašedesát. A už se moc těším na vše, co mi přinesou další díly.


Celkové hodnocení: 4/5

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete poslechnout tady.

Kterou dětskou sérii jste objevili až později?
Marky

Komentáře

  1. Na tomhle dílu mě štve to, že dělá bordel v řazení dílů Hraničářova učně na goodreads. :D :D Nicméně souhlasím, že HU je prostě super, i když je to takové jednoduché, možná právě proto. Jen to člověk musí správně dávkovat, tak jeden díl za dva tři měsíce. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.