Spousta odpovědí | Říkejte mi Greta


Hledáte způsob, jak přiblížit problematiku klimatické krize dětem? Pak byste určitě neměli minout knižní novinku Říkejte mi Greta z pera Valentiny Giannella. V dnešním článku můžete do knihy nahlédnout, a taky si přečíst můj krátký názor na ni...

Téma ekologie pro mě není tak docela nové, ale právě proto mě zajímá, jaké knihy o ní vycházejí. Jak už jsem zmínila v úvodu, kniha je určena převážně dětem, a přesně podle toho je i napsaná. Stručně a jasně odpovídá na nejhlavnější otázky, které si starší děti ohledně klimatické krize mohou klást. Předkládá podložená fakta přístupnou formou a jednoduchým jazykem.


Autorce se dokonce podařilo vyvarovat se interpretujících odboček - pokud už se na chvíli odkloní od výkladu informací, je to proto, aby dětem poskytla paralelu nebo vysvětlení na konkrétním příkladu. Za to má můj veliký obdiv, protože podobnou knihu by těžko mohl napsat někdo bez silného zapálení pro věc - ale i tak Valentina Giannella zvládá svůj vlastní názor odsunout do pozadí pro dobro věci.


Zároveň kniha poskytuje také množství pobídek pro čtenáře. Jednou z otázek, která se po všech nově nabytých znalostech totiž nabízí, je: co můžu pro planetu udělat já? Odpovědi na ni autorka věnuje celou samostatnou kapitolu, která jistě může inspirovat nejen dětské, ale také dospělé čtenářeNa konci publikace najdete kromě použitých zdrojů a zajímavých odkazů také slovníček - takže si starší děti mohou knihu číst samy a případně se místo doptávání s novými slovy obeznámit samy.


Musím přiznat, že většina informací pro mě nebyla nová, protože se o změnu klimatu aktivně zajímám už dlouho. Přesto mi autorka zasadila do hlavy pár nápadů a dala mi další podněty k přemýšlení. Jsem ráda, že se hluboko neponořila jen do jedné problematické oblasti, ale dala do jisté míry prostor všem souvisejícím tématům. Díky tomu si každý čtenář může najít něco, co ho zaujme. Pro mě to byla především myšlenka predispozice měst pro udržitelný rozvoj.


Závěrem musím samozřejmě pochválit grafickou stránku - jedná se o jednoduchý design laděný do modré a žluté, který jistě potěší oko každého čtenáře. Ilustrace tematicky sedí ke každé kapitole, stejně tak si kniha drží jednotný font.


Zkrátka a dobře, titul Říkejte mi Greta potřebujete mít taky doma. Pokud vás toto téma zajímá, autorka vám přiblíží různé aspekty problematiky. A jestli máte doma dítě nebo malého sourozence, který se s oblibou na všechno ptá, z téhle knížky bude spolehlivě nadšený. Najde v ní totiž spoustu odpovědí.

Název v originále: We Are All Greta
Autor: Valentina Giannella
Překladatel: Hana Vašková
Nakladatelství: CPress
Žánr: nonfiction, dětská
Série: -
Počet stran: 128
Čteno: v dubnu 2020, v češtině
Hodnocení: 4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Albatrosmedia, vy knihu můžete pořídit zde.

Četli jste nějakou jinou knihu na téma klimatické krize?
Marky

Komentáře

  1. Kdyby se kniha nejmenovala tak se jmenuje, asi bych si ji i přečetla :D Já mám už vůči tomu jménu averzi, jen proto, že se tak často o ní mluvilo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doporučuji překonat, protože o jméně to není ;)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.