Maraton všech filmů Harryho Pottera | Reakce


V sobotu 2. května uplynulo 22 let od bitvy o Bradavice - a čím jiným takovou událost lépe uctít, než právě maratonem všech osmi filmů Harryho Pottera? A to bych nebyla já, abych s nadšením neuspořádala společné sledování na instagramu se spoustou interaktivních kvízů, šablon a soutěží. Dnes bych s vámi ale chtěla sdílet něco, co by se na Instagram nevešlo: svoje pocity, reakce a myšlenky v průběhu sledování filmů, které jsem si poctivě zapisovala... A že jich bylo!


Článek pochopitelně obsahuje spoilery na všechny filmy i knihy Harryho Pottera.
  • Dva dny před akcí: Nesmírně se těším! Už tak dlouho jsem ty filmy neviděla!
  • Den před akcí:Ta organizace byla fakt náročná - určitě jsem něco nezvládla! (spoiler: nezvládla)
Harry Potter a Kámen mudrců
  • Sobota, 5:45 - Cože, já vážně vstávám? Neuvěřitelné!
  • 6:00 - Tum tum, tudum tum, tum tum, tuuuum,....
  • 6:07 - Vernonovi mizí z ruky sušenka!
  • 6:14 - Vždycky se mi zdálo, že ta scéna s dopisy je mnohem delší.
  • 6:25 - Kdybych se mohla podívat do Příčné uličky, stejně bych šla nejdřív na zmrzlinu.
  • 7:04 - Moje nejoblíbenější scéna! McGonagallová je poprvé pořádně na scéně!
  • 7:16 - Já Hermionu prostě zbožňuju. Ještě bych pochopila že je někomu nesympatická v knize (ačkoli osobně se s ní hodně ztotožňuji), ale ve filmu? Emma Watson byla famózní už jako malá!
  • 7:56 - Mrzí mě, že se ve filmu neobjevila Snapeova ochrana Kamene mudrců.
  • 8:20 - Body pro Nevilla jsou podle mě ta nejlidštější věc, kterou Brumbál v celé sérii udělá. A to ho mám oproti jeho kritikům vážně ráda.
Harry Potter a Tajemná komnata
  • 9:07 - Já tenhle díl vážně nemusím, ani v knižní ani ve filmové podobě... Ale Dobby je tady skvělý!
  • 9:58 - Chudák Ford Anglia!
  • 10:17 - Molly Weasleyová jako hulák je vynikající herecký výkon!
  • 10:40 - Možná má moje averze k tomuhle dílu něco společného s pavouky. Možná.
Harry Potter a Vězeň z Azkabanu
  • 11:29 - Ke třetímu dílu jsem objevila lásku až časem, ale Hermiona tady má nejlepší oblečení.
  • 11:55 - Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light ♥
  • 12:05 - I k postavě Rona jsem si dlouho hledala cestu, ale jeho hlášky jsou prostě nejlepší. A k profesorce Trelawneyové jsem si nikdy cestu nenašla.
  • 12:48 - Snape v oblečení Nevillovy babičky mě rozesměje v každé situaci!
  • 13:08 - Křivonožku mám moc ráda, asi proto, že jsem takový kočkomil. A překlad jeho jména je dokonalý!
  • 13:24 - Nechápu, jak někdo po tomhle může shipovat Hermionu a Draca.
  • 13:40 - Vím, že na téhle zápletce by se dala najít spousta chyb, ale obraceč času nesmírně obdivuji a jsem ráda, že to JKR tak vymyslela.
Harry Potter a Ohnivý pohár
  • 14:02 - Beauxbatons ani Durmstrang mi nejsou vůbec sympatické podle představení ve filmu - v knize tohle Rowlingová zvládla lépe.
  • 14:11 - "DID YA PUT YA NAME IN DA GOBLET OF FIAH?" Tuhle scénu zase miluju na plátně.
  • 14:38 - Na scéně se objevuje Rita Holoubková, další z mnoha postav, které fakt nemám ráda.
  • 14:51 - Moodyho učební praktiky (rozumějte proměnit Draca ve fretku a házet s ním ve vzduchu) jsou pochybné, ale na místě.
  • 15:09 - Nikdy jsem nechápala, proč se na plese jediný Harry s Ronem chovají tak hloupě. Reálně by se takhle chovalo mnohem víc kluků v jejich věku!
  • 15:28 - Konec čtvrtého dílu je vážně děsivý se vším všudy. Tady je podle mě nejpatrnější změna režiséra.
Harry Potter a Fénixův řád
  • 15:53 - Mi. Lu. Ju. Pátý díl.
  • 16:12 - Vždycky jsem chtěla vidět testrály, i za tu cenu. A konečně se objevuje Lenka!
  • 16:35 - Umbridgeová je prostě ropucha. Růžová ropucha.
  • 16:36 - A její metody jsou ještě děsivější. Protože Voldemortovo chování aspoň dává smysl, ona potápí všechny okolo.
  • 17:05 - Ať žije Minerva McGonagallová! Jen mi ve filmu chybí: "Vezměte si sušenku, pane Pottere."
  • 17:31 - WWW mají nejlepší reklamu v dějinách marketingu.
Harry Potter a Princ dvojí krve
  • 18:24 - Baví mě, jak už se Harry ani nediví Brumbálovu chování. Ale zároveň je vidět důvěra mezi nimi a to mi rve srdce.
  • 18:59 - Člověk si vybere oblíbeného bratra z Weasleyových, a hned aby to zas přehodnotil...
  • 19:32 - Křiklanovy hodiny lektvarů mě vždycky bavily. Myslím, že pod jeho vedením bych dokonce mohla začít mít ráda i chemii!
  • 19:47 - Přátelství mezi Harrym a Hermionou mě nadchlo v knihách i filmech. JKR mu věnuje hodně prostoru a Emma s Danielem mu dělají čest.
  • 20:16 - Zápletka s felix felicis je dokonalá! A ve filmech dokonce o něco pochopitelnější než v knihách, aspoň podle mě.
Harry Potter a Relikvie smrti, část I.
  • 20:58 - Tahle úvodní scéna je jedna z nejsilnějších ve všech filmech. Vždycky pláču.
  • 21:24 - Přesun Harryho skvěle ukazuje charaktery jednotlivých členů řádu, ve filmech i v knihách.
  • 21:45 - V knihách mě vždycky hrozně štvalo, že jim tak dlouho trvalo rozluštit Brumbálovy odkazy, ale sama bych na to nejspíš nepřišla nikdy. Oni taky svůj život nečetli padesátkrát, že ano.
  • 22:22 - Scéna, kde Harry a Hermiona tancují. A kvůli které jsem si psala asi s dvaceti lidmi na instagramu, což mě donutilo zamyslet se nad vlastními hodnotami.
Harry Potter a Relikvie smrti, část II.
  • 23:04 - Původně mi rozdělení poslední knihy vadilo - mnohem víc by prostor pro děj prospěl pátému nebo šestému dílu, ale nakonec jsem si oba filmy oblíbila.
  • 23:26 - Vidět scénu s drakem v Gringottově bance naživo ve Warner Bros studiích v Londýně byl opravdu nezapomenutelný zážitek.
  • 23:48 - Ani jsem si neuvědomila, jak moc si McGonagallová buduje k Harrymu vztah. V knihách je na to mnohem víc prostoru.
  • 23:59 - Ronovy citáty ve filmech mnohem víc vyniknou, a právem!
  • 0:11 - Škoda, že Narcissa Malfoyová se objevuje v hlavnější roli až na konci série. Ráda bych o ní věděla víc.
  • 0:24 - "Of course it's happening inside your head, Harry. Why should that mean that it's not real?"
  • 0:28 - Jsem šťastná, že jsme na filmy koukali 2. května, na výročí bitvy o Bradavice.
  • 0:32 - Tak jsem dokoukala poslední epilog a nemůžu přestat plakat.

Nikdy jsem si nemyslela, že tak banální věc, jako koukání na několik filmů za sebou, může v člověku vzbudit tolik emocí. Samotné filmy byly opravdu silným zážitkem, ale hlavně mě namotivovaly vaše zprávy a interakce v průběhu maratonu. Na instagramu se objevilo 466 příspěvků s hashtagem #hpfilmový sprint, 82 lidí se zúčastnilo kolejní soutěže a nespočet z vás koukalo i jen tak. Jsem vám za to nesmírně vděčná.

A jak dopadla kolejní soutěž?
Valnou většinu vstupů poslala Kačka, která si podle mě zaslouží za takový výkon odměnu bez losování. No a druhého vítěze jsem už podle pravidel vybrala náhodně z vítězné koleje, tedy ze Zmijozelu, a je jím Alča. Oběma moc gratuluji a doufám, že vy ostatní se zúčastníte další akce, kterou vymyslím. Už teď mám pár nápadů, ale můžete mi třeba do komentářů napsat, na které filmy bychom mohli koukat příště...



Díky, že jste tenhle článek dočetli až sem!
Viděli jste někdy všechny filmy Harryho Pottera po sobě?
Marky

Komentáře

  1. Super!! Mít čas tak jdu taky hned číst :D

    Já mám zase averzi ke čtvrtému dílu a nevím proč. :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.