Můj rok v Belgii - co mi vzal a dal?




Jednoho slunečného srpnového dne jsem nasedla do letadla a vyrazila na cestu, která měla navždycky změnit můj život... Strávila jsem totiž školní rok ve Valonsku, frankofonní části Belgie. Bydlela jsem v hostitelské rodině, chodila do školy a učila se francouzsky. Jaká byla moje zkušenost si můžete poslechnout v nejnovější epizodě podcastu Knihovory, nebo si přečíst krátké shrnutí v dnešním článku.

Co mi pobyt v Belgii dal? Tady je pár náhodně vybraných bodů:
  • Druhou rodinu a druhý domov, kam se budu vždycky ráda vracet.
  • Naučila jsem se francouzsky (za rok z nuly na úroveň B2).
  • Zkušenosti s novým školním systémem, soft skills atd.
  • Schopnost říct si o něco, když to potřebuju.
  • Spoustu kamarádů, ať už přímo na pobytu nebo potom jako dobrovolníkovi YFU.
  • Samotnou možnost dobrovolničit a rozvíjet se, jezdit na mezinárodní workshopy a dál  se realizovat v rámci YFU komunity.
  • Možnost přehodnotit svoje priority a zjistit, co vlastně od života chci.
  • Lásku k cestování.
  • Nekonečno skvělých vzpomínek.
fotka z jednoho z mých prvních dní v Belgii

Pokud taky uvažujete nad tím, že byste rádi někam vyjeli, udělejte to. Takovou zkušenost už vám nikdo nevezme. Pokud by vás zajímalo víc o YFU (organizaci, se kterou jsem na pobyt jela a kterou ze srdce doporučuji), můžete se podívat na webové stránky. Najdete tam víc praktických informací o pobytech, zážitky studentů, ale taky něco o možnosti hostit studenta v ČR... 
Podcast si můžete poslechnout na: Spotify | Apple Podcasts | Google Podcasts | Anchor 

Díky, že jste si dnešní článek přečetli!
Marky

Komentáře