Cestovat tělem i duší | DobroDruhům

Existuje jenom málo věcí, které mě spolehlivě dokážou nalákat na audioknihu. Ale jednoznačně mezi ně patří případy, kdy si text namlouvá samotný autor nebo autorka. Díky tomu jsem si podruhé a tentokrát ve sluchátkách přečetla seberozvojový cestopis DobroDruhům od Terezy Ramby a v dnešní recenzi najdete moje srovnání s papírovou verzí.

Cesta do hereččiny duše
Herečku Terezu Rambu jsem moc neznala, ale vzhledem k mé lásce k literárně pojatým cestopisům jsem DrobroDruhům zkrátka musela mít. A jsem ráda, že jsem ke knize přistupovala s čistým štítem. Nejde totiž "jen" o popisy cest a zážitků, ale také o kompilaci pocitů a myšlenkových procesů, které autorka zachycuje formou deníku. Kapitoly o cestování jsou proto prokládány pasážemi s názvem "láska", kde můžete podniknout cestu do hereččiny duše.

Poznáte, kdy se při čtení usmívá.
Papírové vydání knihy je obohacené o fotografie a zajímavé formátování, přesto mě ale audiokniha nadchla o něco víc. Vnímám zkrátka silné kouzlo v tom, že Tereza Ramba svoje texty namluvila sama. Vzhledem k tomu, že se živí herectvím, asi nemusím vysvětlovat, že přednes má na jedničku. Především ale díky tomu vynikají přesně ty emoce, které si ona sama přála zdůraznit. Láme se jí hlas ve správných místech a když se pořádně zaposloucháte, poznáte, kdy se při čtení usmívá.

O procítění
Nutno dodat, že poslech audioknižní verze DobroDruhům mi trval poměrně dlouho, což má ovšem svůj důvod. Některé pasáže jsem totiž poslouchala několikrát, protože jsem si z nich chtěla něco zapsat, nebo se nad nimi více zamyslet a pořádně je procítit. A přesně o tom poslech téhle audioknihy je - o procítění. Pokud tedy máte chuť cestovat tělem i duší, DobroDruhům nesmí chybět ve vašich sluchátkách!

Název v originále: DobroDruhům
Autor: Tereza Ramba
Vydavatel: Voxi
Žánr: autobiografie, cestopis
Série: -
Délka: 5 hodin 18 minut
Posloucháno: v říjnu 2020, v češtině
Hodnocení: 4/5*

Děkuji Audiotéce za poskytnutí audioknihy k recenzi, vy si ji můžete pořídit zde.

Do dnešní půlnoci (21.10.) slaví Audiotéka deváté narozeniny, a tak si všechny audioknihy u nich na e-shopu můžete pořídit za cenu 199,- Kč! Tak neváhejte.


Vracíte se při poslechu audioknih někdy zpět ke svým oblíbeným pasážím?
Marky

Komentáře

  1. Bohužel se u audioknih moc často zpátky nevracím, i když už si dlouho říkám, že bych si měla ty pasáže nějak lépe značit, abych se zkrátka vracet mohla a mohla třeba i citovat a tak.. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.