Tipy na knihy, které brzy vyjdou | #sedmdniprokleti





Dnešním tématem výzvy #sedmdniprokleti je: Čekání na kterou knihu vám přišlo jako temné a osamělé prokletí? Měla bych se tedy rozpovídat o knihách, jejichž vydání se nemůžu dočkat. Místo toho bych vám ovšem ráda představila pár titulů, které byste nedočkavě měli vyhlížet vy. Doufám, že mi odpustíte tohle malé přetočení, ale tyhle knížky za to zkrátka stojí!

Heartstopper (Alice Oseman)
(vyjde v létě v nakladatelství CooBoo)

Na knihy téhle autorky nedám dopustit: Solitaire je plný sarkasmu, Radio Silence má zase osobitou hlavní hrdinku a konstruktivní kritiku školského systému. A teď se Alice Oseman vytasila s vlastnoručně kresleným komiksem! Věnuje se tady LGBT tématice a je to tak strašně moc roztomilý příběh, že si ho prostě nejde nezamilovat. Dá se samozřejmě přečíst zdarma i u autorky na webu, ale doporučuji si počkat na české vydání - bude stát vážně za to.

Viper (Bex Hogan)
(vyjde na podzim v nakladatelství CooBoo)

Tohle není nejjednodušší příběh, ale i přes pomalejší začátek stojí za to se do něj pustit. Děj se odehrává hlavně na lodi - hlavní hrdinka Marianne je dcerou králova osobního vraha/piráta. Království se totiž rozkládá na šesti ostrovů dvanáctičlenného souostroví. Zkrátka a dobře se jedná o velmi originální svět a protagonistka díky němu hodně vyniká. Nepoznáte tu hodně postav, ale zase se s nimi seznámíte hodně do hloubky. Plusové body si u mně získala i mapa a jsem vážně zvědavá, jak bude všechno pokračovat v dalším díle.


Protivníci (Marissa Meyer)
(vyjde v červnu v nakladatelství Egmont)

Když už mluvíme o druhých dílech, rozhodně si nenechte ujít Protivníky, druhý díl Renegátů. Jestli jste téhle sérii ještě nepropadli (což je snad zhola nemožné), teď máte konečně příležitost. V tomto světě si nemůžete být jisti, kdo je padouch a kdo hrdina. Fandit budete pravděpodobně všem hlavním postavám, zvlášť až objevíte všechny jejich zajímavé superschopnosti. Kromě toho tu najdete snad nejpomalejší a nejrealističtější vývoj romantického vztahu, o němž jsem kdy četla.


A oceán byl naší oblohou (Patrick Ness)
(vyjde v květnu v nakladatelství CooBoo)

Vím, že jsem tento titul z obsahového hlediska na Instagramu zrovna nevychválila, přesto bych ho ale chtěla doporučit vám. Z grafické stránky se knížka povedla opravdu na jedničku. Ilustrace ve mně probudily snad celou škálu emocí a díky nim zkrátka musím tuhle knihu přidat do své knihovničky. Příběh vypráví postava velryby a působí poněkud podivně - úplně mě nenadchl. Ale krásných citátů tu pochopitelně najdete spoustu, přece jen se jedná o dílo Patricka Nesse.



YA audioknihy
(Selekce od Kiery Cass a V šedých tónech od Ruty Sepetys)

V červnu vyjdou dvě nové YA audioknihy a na obě se opravdu můžete těšit. Obě knihy jsem už začala poslouchat a provedení se opravdu povedlo. Příběhy jsou samozřejmě skvělé, o tom žádná.




Článek je součástí projektu #sedmdniprokleti, který jsme s Kristie vymyslely. Jedná se o speciální knižně-kreativní výzvu jako oslavu vydání Temného a osamělého prokletí.  Více informací najdete v úvodním článku na blogu a příspěvku na Instagramu. Budu ráda, když se taky zapojíte, a třeba se vám poštěstí vyhrát!


Na které knihy se v nejbližších měsících těšíte vy?
Marky

Komentáře

  1. Jediné, co by mě lákalo, je V šedých tónech. To si chci přečíst už tak dlouho, že vidina audioknihy by to mohla snad trochu přiblížit. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by se ti mohla líbit, je moc krásně namluvená :)

      Vymazat
  2. Já se nejvíce těším na Protivníky. Ti prostě musí být skvělý! :D A pak se ještě určitě chystám na Heartstopper. <3

    OdpovědětVymazat
  3. Je opravdu skvělé, že se začaly namlouvat YA knihy do formy audioknih. Sice stále holduji knize nebo eknihám, ale vidím v tom určité výhody a opravdu obří posun dál. :)
    Co se týká knih, tak Solitaire jsem četla opravdu hodně dávno zpátky, a moc mě to neoslnilo, tak nevím, jestli po této její novince sáhnu. Ale určitě si objednám Protivníky. Sice jsem ještě nečetla Renegáty, ale co, já s k nim určitě jednou dostanu. :D Ani od Patricka Ness jsem nic nečetla, a to mám doma asi tři jeho knihy - dvě v aj, jednu v češtině.
    Já se těším třeba na Sherwood, Nikdynoc, Zlodějský tanec, Koláčky a spiklence, Na obtíž. Prostě na hooodně knih. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :) Ona každá kniha Alice Oseman je jiná, tak podle mě ten komiks stojí za pokus. Renegáty vážně doporučuju, stejně jako jejich pokračování! Patricka Nesse bys tedy napravit měla :D
      Na Sherwood se těším taky moc, i na ostatní z tvého seznamu (mimo Nikdynoc, tu už jsem samozřejmě četla)!

      Vymazat
  4. Heartstopper mám v plánu :D a celkově je tohle moc pěkný a užitečný koncept článku :) OMG musím si dát někdy rereading Selekce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, těší mě, že to někdo využije :D Rereading Selekce jsem právě vůbec v plánu neměla, ale ta audiokniha je fakt skvělá příležitost!

      Vymazat
  5. Heartstopper je hodně zajímavé! Počkám si na ohlasy a uvidím!

    Jinak super článek, aspoň vím co očekávat! Od Nesse uvidím.

    ALL ABOUT CANDYS LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žádné další ohlasy nepotřebuješ, je to skvělé :)

      Vymazat

Okomentovat

Budu ráda za každý komentář, připomínku, nápad... Pokud byste mě chtěli kontaktovat osobně, můžete použít můj mail marky48dsp@gmail.com. Předem díky za jakoukoli odezvu.